STRONA GŁÓWNA · GIEŁDA · KATALOG FIRM · AKTUALNOŚCI · LEKSYKON · TECHNOLOGIE · FORUM · LINKI · REKLAMA · KONTAKT

 

Poszukuję:

Poszukuję Stałego dostawcy

KUPIĘ

nowe palety Epal /EUR

KUPIĘ KANTÓWKĘ

Kupie palety jednorazowe 110x110 nowe

Oferuję:

paleta 1000x1200 mm

Zbiorniki 1000 L - sprzedam

Zbiorniki 1000 L

DHP do remontu

PALETY EPAL , NOWE , 25 zł .

Współpraca:

Tarcica dębowa

Kupię Euro Epal nowe

Kupię palety euro używane gatunek I

POSZUKUJE STALEGO PRODUCENTA

Spedycja- transport- współpraca

wejdź na giełdę »

dodaj ofertę »

Czym zabezpieczyć stare drewno, a czym świeże?

Trans Poland 2014 – najbardziej międzynarodowe targi branżowe znowu zagoszczą w Warszawie

VEKA AG wzmacnia swoją pozycję poprzez przejęcie konkurencyjnej firmy GEALAN.

Pliki cookies - Polityka prywatności

Palety z ROSJI

więcej »

PALETA EUR EPAL

więcej »

Chemikals Pallet (CP)

SGS

EPAL

więcej »

 

Aktualności

Unifikacja w transporcie

Biorąc pod uwagę jak dużą odlełość muszą czasem przebyć transportowane towary i przez ile państw przejechać, ważną rolę pełni w tej dziedzinie unifikacja metod transportowych.

W związku z ciągłym rozszerzaniem się Unii Europejskiej oraz umiędzynaradawianiem różnych gałęzi handlu i przemysłu dla ułatwienia wprowadzane są różne standardy uniwersalne. O ile niektóre standardy światowe są stosowane dobrowolnie, standardy unijne stanowią wymóg. Standardy mogą dotyczyć różnych dziedzin i zagadnień. Standaryzacji dokonuje się zarówno w metodach produkcji, sposobach pakowania i magazynowania, sposobach transportowania oraz wielu innych. Standardy mogą dotyczyć wymiarów, wagi, warunków przechowywania, oraz różnego rodzaju surowców, z których produkowane są towary wszelakiego typu.

Jedną z kluczowy dziedzin we współczesnym świecie, która wymaga standaryzacji jest transport surowców, półproduktów i towarów gotowych. Konieczność unifikacji dotyczy każdej gałęzi transportu, a więc transportu kolejowego, samochodowego, morskiego, śródlądowego oraz przemysłowego. Konieczność ta wynika z faktu, że coraz więcej firm zaczyna działać na rynku międzynarodowym zarówno europejskim jak również światowym.

Unifikacja metod i środków transportu pozwala przede wszystkim na skrócenie czasu poprzez eliminację niezbędnych etapów transportu. Niepożądanymi etapami mogły by być między innymi przeładowywanie transportowanych towarów z jednych kontenerów do innych, konieczność rozładowywania palet przed umieszczeniem towarów w magazynie, konieczność zmiany ustawień maszyn załadunkowo-wyładunkowych czy też zmiana rozstawienia kół wagonów kolejowych wynikająca z różnych szerokości torów. Dzięki standaryzowaniu poszczególnych elementów, na które składa się transport, można uniknąć tego rodzaju przestojów i skrócić rzeczywisty czas transportu. W standaryzacja transportu opiera się na głównie na zunifikowanych metodach i środkach transportu. Do głównych metod transportowania surowców, półfabrykatów i towarów gotowych, które zostały zestandaryzowane należą palety i kontenery.

Palety

Standaryzacja palet została przeprowadzona, aby wygodny był ruch towarów wewnątrz magazynu jak również ruch towarów przychodzących i wychodzących. Dzięki zunifikowanym paletom nie występuje konieczność ich uprzedniego rozładunku. Cała paleta może być przenoszona bezpośrednio ze środka transportu do magazynu i z powrotem z magazynu na środek transportu. Ich budowa pozwala na transport wewnętrzny ( w obrębie magazynu) przy pomocy każdego typu wózków widłowych.

Przeważnie palety produkowane są z drewna. Jeżeli zostały wyprodukowane (lub zregenerowane) przez firmę posiadającą licencję EPAL mogą być o­ne stosowane wielokrotnie. W innym przypadku palety traktowane są jako palety jednorazowe. Palety standaryzowane są co do wymiarów i ich udźwigu.

Najczęściej stosowanym typem palet są palety EUR popularnie zwane euro paletami. Euro palety to palety drewniane o wymiarach 1200×800x144 mm (długość x szerokość x wysokość). Ich standardowy udźwig wynosi do 1000 kg. Palety to na jednym z boków posiadają oznaczenie (EUR). Większość magazynów jest przystosowana do przechowywania towarów na tego typu paletach. Obecnie można spotkać również magazyny uniwersalne, które pozwalają na przechowywanie materiałów na paletach różnych typów. Innymi popularnymi typami palet są palety typu 1/2 EUR (wymiary 800×600x144 mm), ISO (wymiary 1200×1000x144 mm) oraz powiększone EUR (wymiary 1200×1200x144 mm).

Dzięki standaryzacji palety z jednego kraju mogą być wykorzystywane w innych krajach. Przykładowo firma otrzymująca dostawę, po rozładowaniu palet może je wykorzystać do załadowania swoich własnych produktów.

Kontenery

Innym metodą transportu, która wymagała standaryzacji są kontenery. Z racji ich szerokiego wykorzystywania w transporcie ogólnoświatowym, szczególnie morski, standaryzacja była wręcz konieczna.

Kontener ma postać metalowej skrzyni zestandaryzowanej co do jej wymiarów i pojemności. Wykorzystanie kontenerów w transporcie niesie ze sobą takie korzyści jak ochrona transportowanych surowców, półfabrykatów i towarów gotowych przed uszkodzeniami mechanicznymi oraz ich ochrona przed warunkami atmosferycznymi. W kontenerach transportowane są towary drobnicowe w odpowiednich opakowaniach, zazwyczaj umieszczone na paletach. Kontenery to najwygodniejsza forma transportu dużych ilości dóbr w niemal każdej gałęzi transportu. Są o­ne używane w transporcie morskim jak i lądowym lądowym.

Standaryzacja kontenerów odnosi się do ich masy brutto, pojemności, wymiarów, ich konstrukcji i wytrzymałości. Standardowym rodzajem kontenerów są kontenery 20 stopowe o wymiarach 20x8x8,5 stopy (6,1x2,4x2,6 m). Kontener 20-stopowy traktowany jest jako jednostka załadunkowa TEU. Pojedynczy kontener 20-stopowy jest równoznaczny z jedną jednostką TEU (Twenty-feet Equivalent Unit). Inne popularne kontenery to kontenery o długości 30, 40 lub 45 stóp.

Budowa kontenerów i ich standaryzacja daje wiele zalet. Po pierwsze możliwe jest wielokrotne wykorzystywanie jednego kontenera. Możliwy jest również bardzo łatwy załadunek i wyładunek kontenerów. Ich budowa pozwala na uniknięcie długich przerw w ich za- i wyładunku. Kontenery są również tak wyposażone że ich przenoszenie przez specjalistyczne podnośniki nie wymaga specjalistycznego przestrajania. W końcu standaryzacja kontenerów umożliwia ich transport przy użyciu wielu rodzajów środków transportu bez konieczności przeładowywania ich ładunku. Te same kontenery mogą być transportowane drogą lądową, następnie przenoszone bezpośrednio na statek, a później ponownie przenoszone na środki transportu lądowego.


Źródło: Artelis

dodano: 22:02, 20.6.2011


 

Szukaj wg słowa kluczowego:

 

Gdyńskie PH Surtex Sp. z o.o.

UNI-GLOBE Sławomir Błachut

IMPET Sp. z o.o.

TOMBUD

KALFA SKUP I SPRZEDAŻ PALET

TPPD S.A.

EuroPalety24

KONEKT

Mosan sp z.o.o

wejdż do katalogu »
dodaj firmę »

Drewno na palety

Palety dla malarzy

Palety drewniane, jednorazowe

Palety drewniane, regenerowane

Palety i kontenery transportowe

Palety i kontenery ładunkowe

Palety dla beczek i bębnów

Palety dla transportu lotniczego

Palety drewniane

Palety kartonowe

Palety metalowe

Palety metalowe dla przenośników łańcuchowych

Palety regenerowane

Palety skrzynkowe, drewniane

Palety skrzynkowe, metalowe

Palety skrzynkowe, z tworzyw sztucznych

Palety wg specyfikacji klienta

Palety z płyt wiórowych

Palety, drewno-metalowe

Palety, druciane

Palety, plastikowe

Palety, wynajem, dzierżawa

Palety, skup

Urządzenia do paletyzacji i de-paletyzacji

Nadstawki paletowe

Europalety

Palety higieniczne

Skrzyniopalety

Półpalety

Zapytanie (0)

Transport i magazynowanie palet (0)

palety przemysłowe (0)

Skup. Dobre czasy na ten pomysł ? (0)

co tam sie dzieje na skupach jak tam sprzedarz (6)

więcej »

więcej »

Serwis palet transportowych

Serwis węgla

Serwis rynku paliw

Drewno.info.pl - Portal branżowy

Wózki widłowe


 

GIEŁDA · KATALOG FIRM · AKTUALNOŚCI · LEKSYKON · TECHNOLOGIE · FORUM · LINKI · REKLAMA · REGULAMIN · FAQ (POMOC) · KONTAKT

 

Korzystanie z serwisu oznacza akceptację jego regulaminu.


Copyright 2005 - 2014